Am decis să fac un tutorial complet, pas cu pas, în care explic fiecare etapă, ce înseamnă fiecare element, ce programe sunt necesare, unde le poți găsi (inclusiv linkuri utile), plus câteva sugestii și recomandări suplimentare.
Așa că, în loc să tot explic la nesfârșit, am decis să adun totul aici. E mai comod pentru mine și, cel mai probabil, și pentru voi.
Incepem cu inceputul : Ce ai nevoie pentru serverul tau
Fișiere Client
(Clientul, fișierele DLL, folderele cu pachete – inclusiv arhivele .epk/.eix, pachetele comprimate și cele despachetate)
Sursa clientului (ClientSrc)
Codul sursă al clientului, inclusiv fișierul Visual Studio .sln, folosit pentru a compila executabilele Metin2Distribute.exe, Metin2Release.exe și Metin2Debug.exe.
De asemenea, include și DumpProto (Metin2), un instrument folosit pentru extragerea și analiza protocoalelor de item/mob proto ale clientului.
Fișiere server (Serverfiles)
(Conțin toate componentele necesare pentru rularea serverului: fișierele din share, hărțile (maps), canalele (Channel1, Channel2...Channel99), Kern-ul, questurile, sistemele de drop, baza de date (Datenbank), librăriile (libs) și multe altele)
Sursa serverului (ServerSrc)
Codul sursă al serverului, incluzând componentele pentru joc (gamesource), părțile comune (common) și sursa bazei de date (database source), toate compilate cu unelte precum gmake, cmake sau altele similare.
Un utilitar potrivit pentru despachetarea/împachetarea arhivelor clientului
(Unelte precum FoxFs, Eternexus, Packmaker, EterManager, EterPackConsoleLz4 sau altele similare, folosite pentru a deschide, modifica sau crea arhivele .epk/.eix — sau orice alt tip de format specific clientului; de exemplu, în cazul FoxFs, arhivele nu au extensie)
Un program pentru stabilirea unei conexiuni SFTP / SSH
(Instrumente precum WinSCP, FileZilla , Terminus sau altele similare, folosite pentru a transfera fișiere către/de pe server și pentru a accesa consola serverului prin SSH)
Un program pentru accesarea consolei SSH
(Programe precum PuTTY, Termius, VNC etc., folosite pentru a accesa și controla serverul de la distanță prin consolă)
Un client pentru conectarea la baza de date
(Unelte precum Navicat, HeidiSQL, Database.NET, DBeaver, SQLyog, MySQL Workbench, TablePlus, DataGrip sau altele similare, folosite pentru a vizualiza, edita și administra bazele de date ale serverului într-o interfață grafică intuitivă)
Un program pentru deschiderea fișierelor text cu o codare corectă
(Unelte precum Notepad++, Sublime Text, Visual Studio Code sau altele similare, folosite pentru a deschide și edita fișiere text, scripturi și configurări, păstrând corect caracterele speciale prin suportul pentru diverse tipuri de codare – ex. UTF-8, ANSI)
Un program pentru editarea sursei clientului
(Unelte precum Visual Studio Community, împreună cu setul de unelte (toolset) necesar versiunii proiectului – de obicei între Visual Studio 2013 și Visual Studio 2022, în funcție de cum a fost creată sursa. Este important ca versiunea de Visual Studio aleasă să fie compatibilă cu standardele și librăriile folosite în codul sursă)
Instrumente opționale de care ați putea avea nevoie și programe
Un program pentru editarea fișierelor .tga și .dds
(Unelte precum Paint.NET, Adobe Photoshop, GIMP sau altele similare, folosite pentru a crea și modifica imagini în formatele specifice jocurilor și aplicațiilor, precum .tga (Targa) și .dds (DirectDraw Surface))
Un program pentru editarea hărților, efectelor, abilităților, efectelor de zbor și coliziunilor
(Unelte precum World Editor, folosite pentru a crea și modifica conținutul jocului, inclusiv terenuri, efecte vizuale, abilități speciale și setările de coliziune)
Un program pentru vizualizarea fișierelor .gr2
(Unelte precum Granny Viewer, folosite pentru a deschide și examina modele 3D în formatul .gr2, utilizat adesea pentru caractere și obiecte)
Un program pentru crearea modelelor și animațiilor de tip .gr2
(Unelte precum 3ds Max, folosite pentru a modela obiecte 3D și a crea animații exportabile în format .gr2. Alegerea versiunii depinde de preferințe și de resursele sistemului – de exemplu, eu folosesc 3ds Max 2026, însă consumă multe resurse, așa că recomand o versiune mai veche, cum ar fi 2018, care este mai stabilă și mai ușoară pentru majoritatea calculatoarelor)
Topicul este in curs de actualizare nu este finalizat .
Așa că, în loc să tot explic la nesfârșit, am decis să adun totul aici. E mai comod pentru mine și, cel mai probabil, și pentru voi.
Incepem cu inceputul : Ce ai nevoie pentru serverul tau
Fișiere Client
(Clientul, fișierele DLL, folderele cu pachete – inclusiv arhivele .epk/.eix, pachetele comprimate și cele despachetate)
Sursa clientului (ClientSrc)
Codul sursă al clientului, inclusiv fișierul Visual Studio .sln, folosit pentru a compila executabilele Metin2Distribute.exe, Metin2Release.exe și Metin2Debug.exe.
De asemenea, include și DumpProto (Metin2), un instrument folosit pentru extragerea și analiza protocoalelor de item/mob proto ale clientului.
Fișiere server (Serverfiles)
(Conțin toate componentele necesare pentru rularea serverului: fișierele din share, hărțile (maps), canalele (Channel1, Channel2...Channel99), Kern-ul, questurile, sistemele de drop, baza de date (Datenbank), librăriile (libs) și multe altele)
Sursa serverului (ServerSrc)
Codul sursă al serverului, incluzând componentele pentru joc (gamesource), părțile comune (common) și sursa bazei de date (database source), toate compilate cu unelte precum gmake, cmake sau altele similare.
Un utilitar potrivit pentru despachetarea/împachetarea arhivelor clientului
(Unelte precum FoxFs, Eternexus, Packmaker, EterManager, EterPackConsoleLz4 sau altele similare, folosite pentru a deschide, modifica sau crea arhivele .epk/.eix — sau orice alt tip de format specific clientului; de exemplu, în cazul FoxFs, arhivele nu au extensie)
Un program pentru stabilirea unei conexiuni SFTP / SSH
(Instrumente precum WinSCP, FileZilla , Terminus sau altele similare, folosite pentru a transfera fișiere către/de pe server și pentru a accesa consola serverului prin SSH)
Un program pentru accesarea consolei SSH
(Programe precum PuTTY, Termius, VNC etc., folosite pentru a accesa și controla serverul de la distanță prin consolă)
Un client pentru conectarea la baza de date
(Unelte precum Navicat, HeidiSQL, Database.NET, DBeaver, SQLyog, MySQL Workbench, TablePlus, DataGrip sau altele similare, folosite pentru a vizualiza, edita și administra bazele de date ale serverului într-o interfață grafică intuitivă)
Un program pentru deschiderea fișierelor text cu o codare corectă
(Unelte precum Notepad++, Sublime Text, Visual Studio Code sau altele similare, folosite pentru a deschide și edita fișiere text, scripturi și configurări, păstrând corect caracterele speciale prin suportul pentru diverse tipuri de codare – ex. UTF-8, ANSI)
Un program pentru editarea sursei clientului
(Unelte precum Visual Studio Community, împreună cu setul de unelte (toolset) necesar versiunii proiectului – de obicei între Visual Studio 2013 și Visual Studio 2022, în funcție de cum a fost creată sursa. Este important ca versiunea de Visual Studio aleasă să fie compatibilă cu standardele și librăriile folosite în codul sursă)
Instrumente opționale de care ați putea avea nevoie și programe
Un program pentru editarea fișierelor .tga și .dds
(Unelte precum Paint.NET, Adobe Photoshop, GIMP sau altele similare, folosite pentru a crea și modifica imagini în formatele specifice jocurilor și aplicațiilor, precum .tga (Targa) și .dds (DirectDraw Surface))
Un program pentru editarea hărților, efectelor, abilităților, efectelor de zbor și coliziunilor
(Unelte precum World Editor, folosite pentru a crea și modifica conținutul jocului, inclusiv terenuri, efecte vizuale, abilități speciale și setările de coliziune)
Un program pentru vizualizarea fișierelor .gr2
(Unelte precum Granny Viewer, folosite pentru a deschide și examina modele 3D în formatul .gr2, utilizat adesea pentru caractere și obiecte)
Un program pentru crearea modelelor și animațiilor de tip .gr2
(Unelte precum 3ds Max, folosite pentru a modela obiecte 3D și a crea animații exportabile în format .gr2. Alegerea versiunii depinde de preferințe și de resursele sistemului – de exemplu, eu folosesc 3ds Max 2026, însă consumă multe resurse, așa că recomand o versiune mai veche, cum ar fi 2018, care este mai stabilă și mai ușoară pentru majoritatea calculatoarelor)
Topicul este in curs de actualizare nu este finalizat .


la acest mesaj și conținutul se va afișa automat.
