5 mesaje
Administrator Administrator
  • Mesaje: 3449
  • Reacții: 48429
  • Mesaje utile: 29
  • Status: Pe aici.. 🤠
  • Server: Saga2 - Soon
  • Regat: Jinno
  • [ID Discord]
  • Contact:
    *Descriere:

    Aici aveti sistemul Affect Renewall V2 a lui dracarys. :-*


    *Poze / Video (obligatoriu):
    *Link download:
    Conținut: Ascuns
    Reacționează ❤️ la acest mesaj și conținutul se va afișa automat.


    Mai jos aveti 2 FIX-uri pe care sa le faceti dupa ce ati instalat sistemul:
    FIX #1:
    Cauta:
    Code:
    	def UpdateDescription(self):

    Mai jos vei gasi:
    Code:
    		if self.endTime > 0:
    			leftTime = localeInfo.SecondToDHM(self.endTime - app.GetGlobalTimeStamp())

    Adauga:
    Conținut: Ascuns
    Reacționează ❤️ la acest mesaj și conținutul se va afișa automat.



    FIX #2 - tooltip(Multumim @Eder )
    The Issue:
    The problem is that the new function replacing SetToolTipText is never actually called.

    Basically, we used the same name for a setter (the older function), and that’s it. The text updates correctly, but nothing triggers it to be rendered.

    I made a few small changes to better understand where the issue was.

    Instead of adding this (as it is in the original post):
    Conținut: Ascuns
    Reacționează ❤️ la acest mesaj și conținutul se va afișa automat.


    Replace it with this:
    Conținut: Ascuns
    Reacționează ❤️ la acest mesaj și conținutul se va afișa automat.


    What’s happening here?
    We are still setting the tooltip text, but now we tell SetToolTip not to receive anything because, in theory, we already have the "text" variable set by another function.

    So how do we render it?
    Easy!

    Find this function within the same class:
    Conținut: Ascuns
    Reacționează ❤️ la acest mesaj și conținutul se va afișa automat.


    Right below it, you’ll find OnMouseOverIn.
    Modify it like this:
    Conținut: Ascuns
    Reacționează ❤️ la acest mesaj și conținutul se va afișa automat.


    What's happening here?
    Basically, when we hover over the affect icon, it checks if the tooltip is initialized and then calls SetToolTip(). This function, in turn, generates the text visually.

    Cum descarc de pe TeraBox?

    Afișează detalii Ascunde detalii
    • Este asemănător cu Mega.nz
    • Instalați-vă clientul lor de Download de aici
    • Faceți-vă un cont (vă puteți loga cu Facebook / Google / etc)
    • Dacă nu vreți să descărcați clientul de Download, folosiți acest site
    • Gata! Acum puteți descărca resursele

    De ce folosim TeraBox?

    • Este gratuit
    • Primești 1TB de spațiu gratuit la orice cont creat!
    • Este ușor de folosit și varianta premium este foarte ieftină
    • Fișierele nu sunt șterse niciodată
    TeraBox logo
    Te asteptam si pe serverul de Discord :p - aici ne-am strans toata comunitatea de Metin2 din Romania.
    Link: https://discord.gg/jWxeDSf7HP

    Suntem peste 1700 membri! - Avem chat activ zilnic, support, cereri, resurse. :D :ymcowboy:




    See full signature

    📢 Resurse Metin2 Premium!

    Zeci de resurse Metin2 Premium - exclusive și 100% funcționale începând cu 15.99€!.

    Vezi resursele Cumpără premium
    Premium
    Premium
    Anunț
  • Mesaje: 10
  • Reacții: 6
  • Mesaje utile: 0
  • Status: Pierd vremea ^.^
  • Regat: Shinsoo
  • Medalii

    This forum has become a reference point.
    9 out of 10 of what I download often works without further modification.
    Thank you for your commitment and spirit of sharing.
  • Mesaje: 5
  • Reacții: 58
  • Mesaje utile: 0
  • Status: Tax's
  • Regat: Chunjo
  • Medalii

    Mesaj de Eder »

    I don’t understand why my messages, along with the one from the other member reporting a bug, were deleted.
    But anyway, moving on:
    After installing the "system" (if you can even call such a small change a system), I noticed there are some bugs, just like the other member pointed out. After a bit of debugging and fixing on my end, I managed to get it working. I even helped the guy via Discord since it was his issue that made me take a closer look.

    I’ll post the fix here as well, in case you want to add it to the thread, @[HF]White . It's up to you.

    The Issue:
    The problem is that the new function replacing SetToolTipText is never actually called.

    Basically, we used the same name for a setter (the older function), and that’s it. The text updates correctly, but nothing triggers it to be rendered.

    I made a few small changes to better understand where the issue was.

    Instead of adding this (as it is in the original post):
    Conținut: Ascuns
    Reacționează ❤️ la acest mesaj și conținutul se va afișa automat.


    Replace it with this:
    Conținut: Ascuns
    Reacționează ❤️ la acest mesaj și conținutul se va afișa automat.


    What’s happening here?
    We are still setting the tooltip text, but now we tell SetToolTip not to receive anything because, in theory, we already have the "text" variable set by another function.

    So how do we render it?
    Easy!

    Find this function within the same class:
    Conținut: Ascuns
    Reacționează ❤️ la acest mesaj și conținutul se va afișa automat.


    Right below it, you’ll find OnMouseOverIn.
    Modify it like this:
    Conținut: Ascuns
    Reacționează ❤️ la acest mesaj și conținutul se va afișa automat.


    What's happening here?
    Basically, when we hover over the affect icon, it checks if the tooltip is initialized and then calls SetToolTip(). This function, in turn, generates the text visually.

    With this change, the "system" (I hesitate to even call it that, since it’s just a small text adjustment...basically just replacing TextLine with uiToolTip lol) now works correctly.

    Alright, I did my good deed for the day.
    Administrator Administrator
  • Mesaje: 3449
  • Reacții: 48429
  • Mesaje utile: 29
  • Status: Pe aici.. 🤠
  • Server: Saga2 - Soon
  • Regat: Jinno
  • [ID Discord]
  • Contact:
    Avatar utilizator
    Administrator
    Administrator

    Mesaj de [HF]White »

    Eder scrie: I don’t understand why my messages, along with the one from the other member reporting a bug, were deleted.
    But anyway, moving on:
    After installing the "system" (if you can even call such a small change a system), I noticed there are some bugs, just like the other member pointed out. After a bit of debugging and fixing on my end, I managed to get it working. I even helped the guy via Discord since it was his issue that made me take a closer look.

    I’ll post the fix here as well, in case you want to add it to the thread, @[HF]White . It's up to you.

    The Issue:
    The problem is that the new function replacing SetToolTipText is never actually called.

    Basically, we used the same name for a setter (the older function), and that’s it. The text updates correctly, but nothing triggers it to be rendered.

    I made a few small changes to better understand where the issue was.

    Instead of adding this (as it is in the original post):
    Conținut: Ascuns
    Reacționează ❤️ la acest mesaj și conținutul se va afișa automat.


    Replace it with this:
    Conținut: Ascuns
    Reacționează ❤️ la acest mesaj și conținutul se va afișa automat.


    What’s happening here?
    We are still setting the tooltip text, but now we tell SetToolTip not to receive anything because, in theory, we already have the "text" variable set by another function.

    So how do we render it?
    Easy!

    Find this function within the same class:
    Conținut: Ascuns
    Reacționează ❤️ la acest mesaj și conținutul se va afișa automat.


    Right below it, you’ll find OnMouseOverIn.
    Modify it like this:
    Conținut: Ascuns
    Reacționează ❤️ la acest mesaj și conținutul se va afișa automat.


    What's happening here?
    Basically, when we hover over the affect icon, it checks if the tooltip is initialized and then calls SetToolTip(). This function, in turn, generates the text visually.

    With this change, the "system" (I hesitate to even call it that, since it’s just a small text adjustment...basically just replacing TextLine with uiToolTip lol) now works correctly.

    Alright, I did my good deed for the day.
    I just hope my message doesn’t get deleted again for no reason.
    The messages were simply deleted because there's a dedicated area for support. Thank you for providing this fix, I will add it!

    I support freedom of speech and members contributions, but I want to keep the topics as clean as possible.

    I hope this makes it clear :x
    Te asteptam si pe serverul de Discord :p - aici ne-am strans toata comunitatea de Metin2 din Romania.
    Link: https://discord.gg/jWxeDSf7HP

    Suntem peste 1700 membri! - Avem chat activ zilnic, support, cereri, resurse. :D :ymcowboy:




    See full signature
  • Mesaje: 48
  • Reacții: 890
  • Mesaje utile: 0
  • Status: Nemurirea sufletului
  • Server: -
  • Regat: Jinno
  • [ID Discord]
  • Contact:

    Medalii

    Mesaj de Lugh »

    Fix daca folosesti multitext line, prin fixul nr. 2 este totul in regula mai putin daca folosesti multi textline
    Inlocuieste def SetToolTip(self) cu functia de mai jos

    Conținut: Ascuns
    Reacționează ❤️ la acest mesaj și conținutul se va afișa automat.


    La final totul va arata asa
    [C++/Py] System Affect Renewal V2 + FIX - Mesaj 5 - Imagine 1

    📢 Resurse Metin2 Premium!

    Zeci de resurse Metin2 Premium - exclusive și 100% funcționale începând cu 15.99€!.

    Vezi resursele Cumpără premium
    Premium
    Premium
    Anunț
    Scrie răspuns

    Creează-ți un cont sau autentifică-te pentru a participa la discuție

    Trebuie să fii membru pentru a răspunde

    Creează-ți un cont

    Membrii pot crea subiecte noi și pot descărca resurse Metin2 Gratuit!


    Te poți înregistra sau conecta rapid utilizând contul tău de Discord, Github sau Google.

    Înregistrare

    Autentifică-te

    Înapoi la “Sisteme Metin2”

    Informații

    Utilizatori ce navighează pe acest forum: Vanille și 9 vizitatori

    Discord ID copiat: